En riktig kompis

Jag kom just till Jakobstad, har tagit en liten minisemester bort från vasa och mina egna tankar. Ibland behöver man se lite annat än de fyra väggar man ser när man bara sitter hemma och är ledig. Speciellt efter att man har haft ett nervsammanbrott/ 24-års-kris. Men det pratar vi inte högt om. För jag är i Jakobstad nu. Skvallrets förlovade land. Det du inte vet om dig själv vet alla andra.

Men nu till rubriken. Hur man vet vad en riktig kompis är.

En riktigt bra vän är en sån du kan spendera en två timmar lång bussresa med. Utan att prata i en hel timme. Bara sitta på varsin bänk, lyssna på musik ur varsin mp3-spelare, titta ut genom varsitt förster och allt är helt som det ska vara.

När man inte behöver prata non-stop bara för att man är tillsammans. Men man vet. Man vet att om man vill prata så finns hon där, på andra sidan mittgången, lyssnandes på Madonna eller Lady Gaga. Och när bussen har stannat och man vandrar hemåt så skrattar man nästan på sig tillsammans. Åt ålderdom, smärtor, avföring och liknande. Och man bara vet. Man vet att det är på riktigt.

En sån kompis har jag. Min Kapten. :blush:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0