Latmask

Ja, herre min skapare jag är lat. Min bloggning har blivit lidande av förra veckans arbete och mystiska skift. Men nu är jag tillbaka! :) Tänkte passa på att klottra ner ett par ord innan jag cyklar iväg till jobbet.

Förra veckans arbete var alltså rätt så tungt. En massa nya barn och vuxna som alla kommer och far på olika tider gjorde mig milt sagt snurrig i huvudet. Jag hoppas och tror att jag har vant mig lite nu så att jag kan fungera som en människa igen.

Som jag nämnde någongång tidigare är jag och det finska språket ofta ovänner rätt så långa tider innan jag blir tvungen att börja prata finska igen. Den här gången kom finskan tillbaka efter första dagen, vilket är ett nytt personligt rekord! :) Problemet är bara att jag nu är så van att prata finska att jag pratar det hemma också, utan att tänka efter. Min kära pojkvän har meddelat att han inte tänker svara mig om jag inte pratar svenska. Till och med hunden vägrade notera mig när jag pratade finska med henne.

En kort uppdatering om lilla rått-flickan också som skulle ha kommit i helgen. Men nej, här sitter jag rått-lös. Bitter och rått-lös. Göken vid djuraffären hade glömt att beställa henne innan han tog semester. Men hon ska i alla fall anlända från Sverige på lördag. Då blir vi äntligen rått-föräldrar! Namnförslag i hushållet har varit skrämmande få, men efter att vi hade sett de nyaste avsnitten av Futurama började det plötsligt luta mot att hon ska heta Nibbler. :D

Helgen har gått allför fort, och som vanligt i fotbollens tecken. Älskling hade match på lördag och spelade i Pass Hiid hela söndagen. Jag agerade stödjande flickvän och fotograf, men lovade samtidigt att börja spela fotboll om han köper en rosa fotboll åt mig. :bigeyes: Hoppas han glömmer bort det. Jag ska gå igenom alla 200 bilder när jag kommer hem från jobbet ikväll, så ni kan förbereda er på en liten soccer-frenzy här på bloggen om nån dag. Jag måste ju få vara stolt flickvän och visa upp killens mad soccer skills åt er.

Nu hoppar jag iväg till ett kvällsskift och återvänder när andra går och lägger sig, peace out! :cool:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0