midsommar med mera...

Midsommaren är över, och det verkar som om man har överlevt den ett år till. Det här året firades midsommaren i skärgården på fredag, vilket ledde till en klassisk Ragnarök-fylla. På lördagen kände jag mig inte alls sugen på att dricka något, så jag var chaufför. Som tur är spenderades lördagen med väldigt få människor, så jag orkade vara nykter utan att bli gnällig. :P

Egentligen var det en ganska händelselös midsommar, men jag har i alla fall tagit årets första dopp, badat tunna och spelat kubb. Det får duga.

Imorgon börjar jag jobba, vilket innebär att jag måste lära mig finska igen. Jag lyckas alltid glömma bort så mycket när jag inte är tvungen att prata det varje dag, men det kommer alltid tillbaka ganska snabbt. På tal om jobb har jag tydligen dragit en riktig nitlott i fråga om arbetstider. Olika tider varje dag, och endast fem morgonturer på tre veckor. Visst kan det vara lungt och skönt att jobba kvällar och nätter, men man får aldrig något annat gjort de dagarna. Ett annat problem med att jobba kvälls- och nattskift är att jag inte har någon möjlighet att umgås med pojkvännen... Hans arbetstider, träningar och matcher kombinerat med mina arbetstider innebär att jag ser honom på natten, när vi sover. Då jag inte jobbar natt. Då kommer vi bara att mötas i dörren tidigt på morgonen och sent på kvällen. Suck och stön.

Nä, nu måste jag göra något annat än att gnälla. Bara att put on my big girl panties and deal with it.

Kommentarer
Postat av: Paula

men för att försöka se det positiva, du har ett jobb åtminstone!

men jag förstår dig...

jag och M vet åtminstone att vi har nätterna tillsammans.



KRAM

2010-06-27 @ 21:07:42
URL: http://hallonmasken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0