Ännu en ny hobby

Som vanligt tar jag mig vatten över huvudet och börjar med ännu en ny grej som jag egentligen inte har tid med. Denna gång blir det... wait for it... scrapbooking! Har blivit så sjukt taggad efter att ha gjort det under praktiken att jag blev tvungen att gå till stan idag och köpa lite scrapbookinggrejer. Borde ta mig tid att framkalla lite foton då så att jag har något att leka med.

Jag hittar konstigt nog hela tiden något nytt jag vill göra... Och allt går mer eller mindre i perioder. Plötsligt vill jag sticka i ett par veckor, sen kanske jag målar och ritar en månad, så spenderar jag en vecka med att sy, och sen leker jag med Photoshop ett par veckor. Så får jag för mig att jag vill designa kläder en tid, sen vill jag läsa en massa böcker några veckor, så börjar jag blogga och nu... scrapbooking.

Alla dessa saker är sånt jag vill göra men bara gör en kort tid åt gången, eftersom verkligheten och skolan hinner ikapp mig. Då blir jag stressad över allt jag borde göra och sen blir jag stressad över att jag inte hinner med det jag faktiskt vill göra. Dagens i-landsproblem.

Slog mig just att allt jag vill göra är "konstnärligt". Tja, studerar man vid klipp-och-klistra-akademin så måste man väl vara kreativ. Det finns ju mer än nog med hurtbullar som har maratonlöpning som hobby.

Kommentarer
Postat av: Paula

måste ju bara meddela att jag kikat in :) förstår att du har en bra praktik, samma här... skulle kunna stanna där hela sommaren! kram

2010-05-28 @ 20:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0