Sommarlov!

Eller, egentligen inte. Sista ordentliga skoldagen i alla fall! Imorgon börjar småbarnspraktiken, och sen blir det en hel del skolarbeten att lämna in innan jag börjar jobba på riktigt i slutet av juni.

Praktiken med stort P alltså. Jag som vanligtvis inte gillar att vara på praktik. Nu ska man tydligen se om jag klarar av att ta hand om barn i 0-3 års åldern i 10 dagar. Uppgifter och analyser upp till öronen, bajsblöjor och matsituationer, here I come! Ska bli skönt att få vara ute i solen några timmar om dagen också.

På tal om småttingar kom en av mina medstuderanden till lektionen idag med sin, om jag räknat rätt, 17 dagar gamla dotter. Jag är kär! Hoppas man själv hinner få en liten sötnos innan äggen blir gamla och skrumpnar ihop (vänliga läsare kan få i uppgift att uppmuntra min kära sambo)...

Och sambon då, undrar man. Han är förvunnen. Försvann strax efter 7 i morse och har inte synts till sen dess. Han har lyxen att få börja sommarjobba och dra in pengar till hushållet.  Själv får jag vackert vänta till slutet av juli eller mitten av augusti innan jag ser några pengar nästa gång.

Juni och juli kommer att gå i shopping-bristens tecken. Om jag plötsligt förlorar det lilla vett jag har kvar beror det på att jag inte har fått shoppa på länge. Snälla, dela med er av era lotto-vinster och ta med mig ut på stan om jag blir för tokig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0