Comeback nr. 37

Jag känner att jag borde ha morkkis på grund av mitt icke-bloggande. Men ack nej, min trötta novemberhjärna hindrar mig från att känna något alls. Förutom stress. Stress har jag upp över öronen. Så någon ursäkt kommer jag inte att häva ur mig. Tyvärr. Men om ni läser riktigt nog så kan ni nästan ana en svagt litet förlåt någonstans mellan raderna. Det bjuder jag på.

Som vanligt överanalyserar jag allt, även bloggen och dess varande och icke-varande. Nu ligger bloggen lite i kläm. Mellan att vara mitt bollplank, klottervägg och klagomur eller att ta steget vidare och bli ordentlig. En ordentlig, förnuftig blogg med ordentligt, förnuftigt innehåll. Tiden får utvisa.

Ett litet ordentlighetspoäng ska bloggen i alla fall få idag. Det är nämligen endast på denna blogg vi idag kan läsa om de senaste veckornas fantastiska pyssel jag klämt ur mig. :thumbup:

Som vanligt när det blir vinter börjar det klia i min pyssel-nerv. (Medicinskt kunniga läsare kan vänligen upplysa mig om var i kroppen nämnda nerv är belägen. Tacksam för svar.) Då ska jag baka, sticka, virka, tova, klippa, klistra och så vidare. Mer än vanligt alltså. I samband med att jag just nu gör en fyra veckors praktik på dagis så kan ni ana att pysslandet har nått en ny all time high.

Senaste tids alster får komma upp vartefter, men idag kommer jag att bjuda på lite virkat. Vem vet, kanske någon av er till och med blir inspirerad och får för sig att plocka fram mormors gamla virknålar? Let me know. :P

Kanske bloggen ska få bli en ordentlig, förnuftig pysselblogg. Åtminstone vintertid.

Kommentarer
Postat av: Pernilla Pensar

Precis såde e jag å!!:) man bara måst pyssel då he buri närm se jul!!

2010-12-05 @ 11:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0