Nattskift och fingeravtryck

Ni vet när man tror att man börjar bli frisk igen, bara lite hosta kvar och sånt? Jag trodde att jag skulle bli frisk snart. Men nej. Plötsligt nyser och snorar jag igen. Ont i halsen har jag också. Tack världen, tack. Men så är det väl när man spenderar sina dagar med att byta blöjor och torka andras snor.

Tyvärr spårade hela skiten ur imorse. :( Jag hade avklarat ett 12 timmars och ett 10.5 timmars nattskift och kände att väggen kom emot. (sedan onsdagseftermiddagen fram tills nu, fredagkväll, har jag sovit sammanlagt ca. 7 timmar...) Ont i halsen, hosta, trött som fan själv och så vidare. Så nu är jag sjukskriven. Igen. Bara andra gången på 1½ vecka. Nåväl.

I början av veckan fick jag besöka polishuset i Vasa. En snäll tant tog mina fingeravtryck. Jag kände mig smått kriminell och tänkte att jag verkligen måste komma ihåg att inte mörda någon, de har ju mina fingeravtryck nu och kan alltså koppla mig till eventuella mordvapen. Poopers.
Skämt åsido, jag var där i akt och mening att fixa till ett pass. Ni vet, ett sånt där high-tech-pass med fingeravtryck. Cool shit. :cool:

Passet, ja. Om fem veckor reser jag bort till Alanya med pojkvännens familj. Och fy fan va de ska bli skönt!! Jag behöver verkligen få se något annat än denhär stan. På riktigt.

Saker man kan göra när man ser fram emot att slippa bort från den kalla Norden är att shoppa klänningar och annat somrigt på nätet. Tack vare nelly.com är jag rik på nya kläder att ha på mig i Turkiet och inte så farligt fattig plånboksmässigt. :thumbup:

På tal om att shoppa har jag börjat fylla på höstgarderoben. I år blir det klassiska, stilrena plagg (tänk sekreterare) jag valsar runt i. Plus en mängd oversized överdelar till leggings och boots. Boots som jag köpte idag. För att trösta mig när jag blev sjukskriven. :rolleyes:

Känns på tal om detta som om jag borde lägga upp bilder på vad jag har köpt den senaste tiden... Har en liten aning om att det är en hel del mer än vad jag tror.

Nu ska jag springa runt i lägenheten och fotografera saker jag shoppat. Bara för att se hur mycket det är. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0