Long time no see

Fick ett plötsligt morkkis-anfall av att inte ha bloggat på evigheter! Sorry 'bout that... :blush:

Egentligen finns det tusen och en saker jag vill häva ur mig. Alla möjliga och omöjliga funderingar rörande skola, kläder, huvudvärk, mat och det ena med det fjärde. Men jag ska bespara er allt detta denna gång. Istället får ni hålla till godo med några av de tusen saker jag har gjort på nagelfronten den senaste tiden.

Min, som sagt, passionerade förkärlek för franska manikyrer tar aldrig slut verkar det som...

 

Prövade mig på en gradering i grått. Gick sisådär. Nu har jag i alla fall lärt mig att lacka naglarna med svamp! :P

 

När man blir trött på sin gråa gradering kan man pimpa lite med streck och prickar! :cool:

 

Sen har jag använt mamma som försökskanin när jag skulle lacka någon annans naglar för första gången sen jag var... typ 9 år gammal. Mamma hälsar att den ännu håller perfekt, efter 3 dagar av diskvatten! :)

 

Just nu sitter jag med dessa. Tyvärr känns de lite tråkiga, så jag ska fixa till dem ännu i kväll. Kanske något riktigt kick-ass?

 

Oj, vad jag vill jobba med detta när jag blir stor. Vem fan vill torka snor och byta blöjor när man kan få lacka naglar for a living? Till och med gubben i huset har sagt att jag kanske borde bli manikyrist. Men var kan jag utbilda mig till det?  Jo, i Helsingfors vid Suomen Manikyyrikoulu (Miss Lis).


En enda kurs kostar allt mellan 90 och 820 euro, materialet man behöver för att gå kurserna från 228 till 435 euro. Och det krävs många kurser för att lära sig allt man behöver veta...

 

Kan någon tänka sig att sponsorera mig med en, säg... 10000 euro? Fuck me.

 

Btw, sen när blev det här en nagelblogg? :bigeyes:


Kommentarer
Postat av: Jenny

De här e sånt ja diggar, nails, nails, nails! :) Å så kommer en riktig begäran, på äkta blogg-vis: iss du lägga upp en bild på det nagellack du laga på din mamma?? Ja hittar int nå bra klassisk-manikyr nå mer!! Eller är det bara vanlig vit?!

2010-09-15 @ 14:52:51
Postat av: Biz

Pff. Vem sejr att man nödvändigtvis måst ha skola tå? Va månne världens första manikyrist jor, tå int han/hon hadd na skola ti gaa i? Jag sku gladeligen betal för att ha nagla att sii ut sådee, skolning elä int!

2011-05-11 @ 20:34:29
URL: http://stilla-sinne.biz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0